Şanlıurfa,  TÜRKİYE

Şanlıurfa Yemek Önerileri

Şanlıurfa deyince akla çiğ köfte, kebap, tatlı ve daha birçok lezzet geliyor. Ama en başta gelen lezzet kesinlikle ciğer olmalı. Biz de Urfa’da yediğimiz güzel yemeklerden oluşturduğumuz tavsiyelerimizden aşağıda bahsettik. Ayrıca Şanlıurfa’da gezilecek yerlerle ilgili tavsiyelerimizi de Şanlıurfa Gezi Rehberi‘mizde bulabilirsiniz.

CİĞERCİ AZİZ USTA

Şanlıurfa’da tercih edebileceğiniz bir sürü ciğerci var. Biz ilk olarak çarşı içindeki Meşhur Ciğerci Aziz Usta’nın Yeri’nde yemeye karar verdik. Sokak üzerinde küçük masalarda oturarak ciğerinizi yiyorsunuz. Normalden farklı olarak masalarda ekmek yerine sepetler içinde soğan servis ediliyor. Her masada bir soğan bıçağı var ve kendiniz soğanı kesip yiyorsunuz. Ciğer tartışmasız çok lezzetliydi ve üç kişi ayranla beraber 50 – 60 tl civarı ödeyerek mutlu bir şekilde yolumuza devam ettik.

SEVGİ CİĞER SALONU

Başka bir öğlen yemeği için yine bir ciğerciye gitmeye karar verdik. Bu sefer hedefimiz Sevgi Ciğer salonu. Üç porsiyon ciğer aldık ve yanında ayran içtik. Ciğer çok lezzetliydi ancak dokusu biraz damarlıydı. Üç kişi toplam yaklaşık 65 tl verdik.

DEDECAN OCAKBAŞI

Bir ocakbaşında yemek yemeden Urfa’dan dönmek olmazdı. Biz de seçeneklerimiz arasından Dedecan Ocakbaşı’nda karar kıldık. Burada üç tane haşhaşlı kebap, tadına bakmak için içli köfte, ortaya soğan salatası ve nar ekşili salata, son olarak da şıllık tatlısı aldık. Haşhaşlı kebap, sebzeli, tuzu yerinde kıvamında pişmiş ve lezzetliydi. Soğan salatası acı sevenler için güzel bir seçenek olduğunu düşünüyoruz. Pideler sıcak gelerek gönlümüzü aldı. Ayran ise ayrı bir güzeldi.

Şıllık tatlısının etrafındaki hamurun yufka değil de krep benzeri bir hamur olduğunu gördük. Çok hafif, cevizi bol ve lezzetliydi. Üç kişi toplam 160 tl civarı verdik.

ÇULCUOĞLU RESTAURANT

Akşam yemeği için tercihimiz Çulcuoğlu Restoran oldu. İki bitişik bina şeklinde tasarlanmış kebap-lahmacun restoranı olarak hizmet veriyor. Çiğ köfte, lahmacun, Bostani salatası ve ayran aldık. Lahmacunlar çok iyiydi, eti bol, tuzu yerinde ve çıtır çıtır. Nar ekşili salata ile benzer olan Bostani salatası ise oldukça lezzetliydi.

Çulcuoğlu Restaurant

ÜSTÜNELLER BAKLAVALARI

Akşam yemeğinden sonra güzel bir tatlı olmadan günü bitiremezdik. O kadar methini duyduğumuz bu mekanın ortalık yerde değil de neredeyse gözden kaçabilecek bir ara sokakta olduğunu görmek bizi şaşırttı. Burası Şanlıurfa’ya gelirseniz mutlaka uğramanız gereken bir yer. Fıstıklı baklavaları, dolamaları, şöbiyetleri yedikten sonra onları bir daha unutamayacaksınız. Biz üç kişi toplam on parça yedik ve hiç pişman olmadık. Toplam 80tl vererek bu kadar mutlu olabileceğimizi bilemezdik.

BİRECİK – GÜLBABA LOKANTASI

Şanlıurfa’ya 1 saat uzaklıktaki Birecik ve yemek deyince akla önce patlıcan kebabı geliyor, bizim de patlıcan kebabı yemeden dönmemiz beklenemezdi sanırım. Birecik, yine Fırat kenarında yerleşmiş, Şanlıurfa’nın deyim yerindeyse bir sahil kasabası olarak göze çarpıyor. Bisiklet yolu, köprüsü, sahil restoranlarıyla çok sevimli bir yerleşim yeri olduğunu düşünüyoruz. Ama patlıcan kebabı aklımızda daha fazla yer etti desek yalan olmaz.

Burada üç tane patlıcan kebabı istedik. İkram olarak mercimek çorbası, çiğ köfte, sürahiyle ayran geldi. İkramlar gerçekten tatmin edici ve lezzetliydi. Kebaplarda dört tane iri patlıcan ve bol et geldi. İkramları da düşünürsek bir kişinin bitirmesi mümkün olmayabilir. Ancak patlıcan kebabının daha iyisini başka bir yerde yemediğimize eminiz. Üç kişi toplam 110 – 120 tl civarı verdik.